Polityka Prywatności
Ostatnia aktualizacja: 30 maja 2025
1. Wprowadzenie
W isnotworking.pl zobowiązujemy się do ochrony prywatności naszych gości i użytkowników. Niniejsza Polityka Prywatności wyjaśnia, jakie informacje gromadzimy, jak je wykorzystujemy i jakie masz w związku z tym prawa. Uzyskując dostęp do naszych Usług lub korzystając z nich, zgadzasz się na gromadzenie i wykorzystywanie informacji zgodnie z niniejszą polityką.
2. Administrator Danych
Administratorem Twoich danych osobowych w rozumieniu Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) i innych obowiązujących przepisów o ochronie danych jest:
isnotworking.pl (prowadzony jako projekt indywidualny)
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące niniejszej Polityki Prywatności lub naszych praktyk przetwarzania danych, skontaktuj się z nami pod adresem e-mail: support@uptimecard.com.
3. Informacje, które gromadzimy
Gromadzimy różne rodzaje informacji w związku z Usługami, które świadczymy, w tym:
A. Dane techniczne i dotyczące użytkowania (gromadzone automatycznie)
Gdy uzyskujesz dostęp do naszych Usług lub korzystasz z nich, my i nasi zewnętrzni dostawcy (np. do celów analitycznych, reklamowych) możemy automatycznie gromadzić pewne informacje o Twoim urządzeniu i interakcji z naszą stroną. Informacje te mogą obejmować:
- Dane z dzienników i dane urządzenia: Adres IP (który może być użyty do określenia Twojej ogólnej lokalizacji geograficznej), typ i wersja przeglądarki, system operacyjny, typ urządzenia, unikalne identyfikatory urządzenia (jeśli są dostępne), strony odsyłające/wyjściowe, data i godzina dostępu, ustawienia językowe.
 - Dane dotyczące użytkowania: Informacje o tym, jak korzystasz z Usług, takie jak strony, które przeglądasz, funkcje, z których korzystasz (np. jakie strony sprawdzasz), czas spędzony na stronach, kliknięte linki i inne działania podejmowane na stronie.
 - Informacje gromadzone przez pliki cookie i podobne technologie: Używamy plików cookie i podobnych technologii do gromadzenia tych informacji. Aby uzyskać pełne szczegóły, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookie.
 
B. Informacje ze zgłoszeń społeczności dotyczących statusu usług
Gdy przesyłasz zgłoszenie dotyczące statusu usługi strony trzeciej za pośrednictwem naszej funkcji zgłoszeń społeczności, gromadzimy:
- Nazwę domeny/usługi strony trzeciej, którą zgłaszasz.
 - Konkretny powód zgłaszanego problemu (jeśli został wybrany z listy lub wpisany ręcznie).
 - Twój adres IP (gromadzony w celu określenia ogólnej lokalizacji geograficznej zgłoszenia, zapobiegania nadużyciom, ograniczania liczby zgłoszeń i analizy zagregowanych trendów).
 - Datę i godzinę przesłania zgłoszenia.
 
Informacje te są wykorzystywane do agregowania danych o potencjalnych awariach usług stron trzecich i wyświetlania tych zagregowanych i zanonimizowanych danych publicznie. Nie wyświetlamy publicznie Twojego konkretnego adresu IP.
C. Informacje kontaktowe (jeśli dobrowolnie je nam przekażesz)
Jeśli kontaktujesz się z nami bezpośrednio, na przykład za pośrednictwem poczty e-mail w celu uzyskania wsparcia lub zapytań, możemy gromadzić informacje takie jak Twoje imię i nazwisko (jeśli podano), adres e-mail, treść wiadomości i/lub załączników oraz wszelkie inne informacje, które zdecydujesz się nam przekazać.
4. Jak wykorzystujemy Twoje informacje
Wykorzystujemy gromadzone przez nas informacje w różnych celach, w tym do:
- Dostarczania, obsługi, utrzymania i ulepszania naszych Usług, w tym funkcjonalności sprawdzania statusu stron internetowych i platformy zgłoszeń społeczności.
 - Zrozumienia i analizy, w jaki sposób korzystasz z naszych Usług, w celu poprawy doświadczeń użytkownika i opracowywania nowych funkcji.
 - Monitorowania i zapobiegania problemom z bezpieczeństwem, oszustwom i nadużyciom.
 - Agregowania zgłoszeń społeczności i wyświetlania publicznie informacji o statusie usług stron trzecich.
 - Personalizowania i wyświetlania odpowiednich treści i reklam (za pośrednictwem naszych partnerów reklamowych), zgodnie z Twoją zgodą na reklamowe pliki cookie.
 - Komunikowania się z Tobą, aby odpowiadać na Twoje pytania lub prośby o wsparcie, gdy się z nami skontaktujesz.
 - Wypełniania obowiązków prawnych i regulacyjnych.
 
5. Podstawy prawne przetwarzania danych (dla użytkowników z EOG/Wielkiej Brytanii)
Jeśli znajdujesz się w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) lub Wielkiej Brytanii (UK), przetwarzamy Twoje dane osobowe w oparciu o następujące podstawy prawne:
- Zgoda: Gdy udzieliłeś nam zgody na przetwarzanie Twoich danych w określonym celu. Dotyczy to głównie nieistotnych plików cookie (analitycznych, funkcjonalnych, reklamowych) umieszczanych przez naszą stronę lub naszych partnerów, zgodnie z Twoim wyborem w banerze zgody. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie.
 - Uzasadnione interesy: Gdy przetwarzanie jest niezbędne dla naszych uzasadnionych interesów lub interesów strony trzeciej, o ile te interesy nie są nadrzędne wobec Twoich interesów lub podstawowych praw i wolności. Nasze uzasadnione interesy obejmują:
- Dostarczanie i utrzymywanie naszych Usług w sposób bezpieczny i wydajny.
 - Analizowanie użytkowania strony w celu ulepszania Usług.
 - Zapobieganie oszustwom i nadużyciom.
 - Wyświetlanie reklam w celu wsparcia bezpłatnego działania strony (z poszanowaniem zgody na odpowiednie pliki cookie).
 - Gromadzenie i publiczne wyświetlanie zagregowanych zgłoszeń społeczności dotyczących statusu usług.
 
 - Obowiązek prawny: Gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego, któremu podlegamy.
 
6. Udostępnianie i ujawnianie Twoich informacji
Nie sprzedajemy ani nie wynajmujemy Twoich danych osobowych stronom trzecim. Możemy udostępniać Twoje informacje w następujących ograniczonych okolicznościach:
- Dostawcy zewnętrzni: Współpracujemy z zewnętrznymi dostawcami usług, którzy pomagają nam w obsłudze, zabezpieczaniu i ulepszaniu naszych Usług. Dostawcy ci mają dostęp do Twoich informacji wyłącznie w celu wykonywania zadań w naszym imieniu i są zobowiązani umownie do nieujawniania ani niewykorzystywania ich w żadnym innym celu. Obejmuje to:
- Dostawców usług analitycznych (np. Google Analytics).
 - Dostawców infrastruktury chmurowej i hostingu (np. AWS - Amazon Web Services).
 - Dostawców rozwiązań do zarządzania zgodą na pliki cookie (np. CookieYes).
 - Partnerów reklamowych (np. Google AdSense i inne sieci reklamowe) do wyświetlania reklam. Partnerzy ci mogą gromadzić dane za pomocą plików cookie (za Twoją zgodą) w celu personalizacji reklam.
 
 - Dane publiczne ze zgłoszeń społeczności: Jak wspomniano wcześniej, zagregowane i zanonimizowane dane pochodzące ze zgłoszeń społeczności (np. liczba zgłoszeń dla usługi, ogólne trendy geograficzne) są publicznie wyświetlane na naszej stronie. Konkretne adresy IP zgłaszających nie są publicznie wyświetlane.
 - Wymogi prawne: Możemy ujawnić Twoje informacje, jeśli jest to wymagane przez prawo lub w dobrej wierze, że takie działanie jest konieczne do zachowania zgodności z procesem prawnym, ochrony i obrony naszych praw lub własności, zapobiegania oszustwom lub ochrony bezpieczeństwa publicznego lub bezpieczeństwa naszych użytkowników.
 - Transfery biznesowe: W przypadku fuzji, przejęcia, reorganizacji, bankructwa lub innej podobnej transakcji, Twoje informacje mogą zostać przekazane jako część tej transakcji. Powiadomimy Cię o takiej zmianie własności lub kontroli nad Twoimi danymi osobowymi poprzez widoczne ogłoszenie na naszej stronie.
 
7. Międzynarodowe transfery danych
Gromadzone przez nas informacje mogą być przechowywane, przetwarzane i przekazywane między dowolnymi krajami, w których my lub nasi dostawcy usług działamy (np. serwery AWS mogą znajdować się w różnych regionach, w tym w Stanach Zjednoczonych). Jeśli znajdujesz się w EOG lub Wielkiej Brytanii, może to oznaczać, że Twoje dane są przekazywane poza te regiony do krajów, które mogą nie zapewniać takiego samego poziomu ochrony danych.
W takich przypadkach zapewniamy, że istnieją odpowiednie zabezpieczenia w celu ochrony Twoich danych osobowych zgodnie z wymogami RODO i innymi obowiązującymi przepisami. Zabezpieczenia te mogą obejmować zawieranie standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską z odpowiednimi stronami trzecimi lub opieranie się na decyzjach stwierdzających odpowiedni stopień ochrony.
8. Przechowywanie danych
Przechowujemy Twoje dane osobowe tylko tak długo, jak jest to konieczne do celów, dla których zostały zebrane, zgodnie z opisem w niniejszej Polityce Prywatności, w celu wypełnienia naszych zobowiązań prawnych (np. jeśli jesteśmy zobowiązani do przechowywania Twoich danych w celu przestrzegania obowiązujących przepisów prawa), rozstrzygania sporów i egzekwowania naszych umów i polityk prawnych.
W szczególności:
- Adresy IP powiązane ze zgłoszeniami społeczności są przechowywane przez ograniczony czas (np. do 90 dni) w celu zapobiegania nadużyciom i analizy trendów, po czym są anonimizowane lub usuwane.
 - Zagregowane i zanonimizowane dane ze zgłoszeń społeczności mogą być przechowywane przez czas nieokreślony.
 - Dane analityczne (np. z Google Analytics) są przechowywane zgodnie z polityką przechowywania danych Google Analytics, którą konfigurujemy.
 - Informacje kontaktowe podane za pośrednictwem poczty e-mail są przechowywane tak długo, jak jest to konieczne do udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie i dla naszej dokumentacji.
 
9. Twoje prawa w zakresie ochrony danych (RODO)
Jeśli jesteś mieszkańcem Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub Wielkiej Brytanii (UK), masz określone prawa w zakresie ochrony danych, w tym:
- Prawo dostępu: Masz prawo zażądać kopii swoich danych osobowych.
 - Prawo do sprostowania: Masz prawo zażądać sprostowania informacji, które uważasz za niedokładne, lub uzupełnienia informacji, które uważasz za niekompletne.
 - Prawo do usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”): Masz prawo, pod pewnymi warunkami, zażądać usunięcia swoich danych osobowych.
 - Prawo do ograniczenia przetwarzania: Masz prawo, pod pewnymi warunkami, zażądać ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych.
 - Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania: Masz prawo, pod pewnymi warunkami, sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych, zwłaszcza gdy przetwarzanie opiera się na uzasadnionych interesach.
 - Prawo do przenoszenia danych: Masz prawo zażądać, abyśmy przenieśli zebrane przez nas dane do innej organizacji lub bezpośrednio do Ciebie, pod pewnymi warunkami.
 - Prawo do wycofania zgody: Jeśli przetwarzanie opiera się na Twojej zgodzie (np. na nieistotne pliki cookie), masz prawo wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem.
 - Prawo do wniesienia skargi: Masz prawo złożyć skargę do organu nadzorczego. Właściwym organem w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).
 
Aby skorzystać z któregokolwiek z tych praw (z wyjątkiem złożenia skargi do organu nadzorczego), skontaktuj się z nami pod adresem support@uptimecard.com. Odpowiemy na Twoje żądanie w terminie przewidzianym przez prawo (zazwyczaj jeden miesiąc). Możemy poprosić o dodatkowe informacje w celu zweryfikowania Twojej tożsamości.
10. Bezpieczeństwo danych
Poważnie traktujemy bezpieczeństwo Twoich danych i podejmujemy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony danych osobowych, które gromadzimy i przetwarzamy. Środki te obejmują stosowanie szyfrowania (np. HTTPS dla ruchu internetowego), kontrolę dostępu do danych, monitorowanie systemów i inne praktyki bezpieczeństwa. Jednak żadna metoda transmisji przez Internet ani metoda przechowywania elektronicznego nie jest w 100% bezpieczna. Chociaż staramy się używać komercyjnie akceptowalnych środków do ochrony Twoich danych osobowych, nie możemy zagwarantować ich absolutnego bezpieczeństwa.
11. Prywatność dzieci
Nasze Usługi nie są skierowane do osób poniżej 16 roku życia (lub odpowiedniego minimalnego wieku wymaganego do wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w Twojej jurysdykcji). Świadomie nie gromadzimy danych osobowych od dzieci poniżej tego wieku. Jeśli jesteś rodzicem lub opiekunem i wiesz, że Twoje dziecko przekazało nam dane osobowe bez Twojej zgody, skontaktuj się z nami pod adresem support@uptimecard.com. Jeśli dowiemy się, że zebraliśmy dane osobowe od dziecka bez weryfikacji zgody rodzicielskiej, podejmiemy kroki w celu usunięcia tych informacji z naszych serwerów.
12. Linki do innych stron internetowych
Nasza strona może zawierać linki do innych stron internetowych, które nie są przez nas obsługiwane (np. gdy sprawdzasz status strony trzeciej lub klikasz reklamę). Jeśli klikniesz link strony trzeciej, zostaniesz przekierowany na stronę tej strony trzeciej. Zdecydowanie zalecamy zapoznanie się z Polityką Prywatności każdej odwiedzanej strony.
Nie mamy kontroli nad treścią, polityką prywatności ani praktykami stron lub usług stron trzecich i nie ponosimy za nie odpowiedzialności.
13. Zmiany w niniejszej Polityce Prywatności
Od czasu do czasu możemy aktualizować naszą Politykę Prywatności. Powiadomimy Cię o wszelkich zmianach, publikując nową Politykę Prywatności na tej stronie i aktualizując datę „Ostatniej aktualizacji” na górze tej polityki.
Zaleca się regularne przeglądanie niniejszej Polityki Prywatności pod kątem wszelkich zmian. Zmiany w niniejszej Polityce Prywatności wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania na tej stronie. Dalsze korzystanie z naszych Usług po opublikowaniu zmian stanowi akceptację tych zmian.
14. Kontakt
Jeśli masz jakiekolwiek pytania, wątpliwości lub prośby dotyczące niniejszej Polityki Prywatności lub naszych praktyk dotyczących danych, skontaktuj się z nami pod adresem: support@uptimecard.com